Twitter ez da urdina

Twitter sare sozialak egiaztapen-sistema aldatu du, nahasmen handia sortuz

Egiaztapen urdina izateko hemendik aurrera ordaindu egin beharko da | Argazkia: iStock Egiaztapen urdina izateko hemendik aurrera ordaindu egin beharko da | Argazkia: iStock

Twitterrek zeresana sortu du berriro ere. Elon Musk sare soziala erosi zuenetik, asko izan dira konpainia zipriztindu duten aldaketak eta polemikak. Azken honetan, erabiltzaile-izenen ondoan agertzen zen krispeta urdin ospetsua da, kontu horren nortasuna egiaztatzeko erabili izan dena. Hemendik aurrera, egiaztapen hori desagertu egin da edo beste egiaztapen mota batzuekin ordezkatu da. Kontua polemika handia sortzen ari da.

Muskek txori urdinaren konpainiara iritsi bezain laster egin zuen lehen iragarpenetako bat izan zen Twitter Blue ordainpeko zerbitzura harpidetzen zen orori kontuaren egiaztapena emango zitzaiola. Neurri horrekin, Twitterreko presidente berriak erabiltzaileen harpidetzak bultzatu nahi zituen, harpidetzak doako kontuarekiko zituen berritasunak ia hutsalak baitziren. Kontuak egiaztatzeko berritasun hori aurkeztu zenean, ez zuen ezer esan hori egiteko moduaz eta profilen garrantziagatik egiaztatutako kontuekin gertatuko zenaz.

Pixkanaka, momentua iritsi zen, eta zehazten hasi ziren kolore desberdinak egongo zirela egiaztatua, zilarreztatua, urre kolorekoa eta urdina, Twitter Blue harpidedunek izango zutena. Baina zer esan nahi du orduan kolore bakoitzak?

Urrea eta zilarra

Une honetan hiru kolore daude. Horietako bat urre-kolorea da. Kolore hori enpresen, GKEen eta komunikabideen kontuetarako da. Urrezko intsigniari profileko irudiaren formatu-aldaketa gehitu behar zaio, biribila izatetik karratua izatera igaro baita, errazago bereizteko. Gainera, enpresa edo erakunde horietako kide diren pertsonek enpresaren profilaren irudia eduki ahal izango dute ikur gisa.

Intsignia horren inguruko polemika sortu da egiaztatuta dauden kontuek harpidetza bat ordaindu behar dutelako, 1.000 eurotik gorako hileko prezioarekin. Hori dela eta, The New York Times bezalako komunikabide ospetsuek hasieran uko egin zioten harpidetza hori ordaintzeari, nahiz eta komunikabide horrek zehazki dagoeneko intsignia horia duen.

[Urre kolorea] enpresen, GKEen eta komunikabideen kontuetarako da; [...] zilarrezko intsignia gobernu-erakundeei, politikoei edo Aita Santua bezalako erlijio-ordezkariei zuzenduta dago

Bestalde, zilarrezko intsignia gobernu-erakundeei, politikoei edo Aita Santua bezalako erlijio-ordezkariei zuzenduta dago. Erabiltzaile horiek ez dute inolako harpidetzarik ordaindu behar, baina intsignia galduko lukete daramaten kargua galtzean.

Profil faltsuen afera

Orain arte, profil garrantzitsuek, lehen aipatutakoek bezala, profilak modu erraz samarrean egiaztatzeko aukera zuten. Egiaztapen horrek bermatzen zien gainerako erabiltzaileei kontu ofiziala zela, eta inor ez zela ari identitatea ordezten. Twitter Blue harpidedunentzako egiaztapen sistemarekin arazo handi bat sortzen da benetako kontuak eta gezurrezkoak identifikatzeko orduan. Adibidez, Twitterreko erabiltzaile asko politikari garrantzitsuen parodia kontuak sortzen ari dira, eta horrek nahasmen handia eta gaizki ulertuak sortzen ditu, sare sozial horretan dagoen desinformazioa areagotu dezaketenak.

Desinformazioari dagokionez, egiaztatutako komunikabideek paper handia jokatzen zuten. Horren bitartez, erabiltzaileak iragazketaren bitartez komunikabide baten informazioa kontu faltsu baten informaziotik bereizi zezakeen. Egiaztapen-sistema berriarekin, edozein erabiltzailek erreplika dezake bitarteko baten edo eragin handiko pertsona baten kontua, eta egiaztatzea lortu.

Egiaztapen-sistema berriarekin, edozein erabiltzailek erreplika dezake bitarteko baten edo eragin handiko pertsona baten kontua, eta egiaztatzea lortu

Komunikabideak ez daude pozik sare sozialaren aldaketekin. RTVE Espainiako irrati-telebista publikoak da horietako bat. Haren kasuan, ikusi dute bere profilean etiketa bat agertzen zela, jarraitzaileei ohartarazten ziena “gobernuak finantzatutako hedabide bat" dela, eta korporazioak salatu egin du. BBCk, adibidez, jasotzen duen etiketa bera erabiltzea eskatzen baitute: “diru publikoarekin finantzatutako komunikabidea”. Gauza bera gertatu zaio Kataluniako TV3 kateari. Gertakari horien ondorioz, RTVEk eta TV3k enpresaren egiaztapena kendu dute, eta Twitter Blue harpidetzara mugatu dira.

Orain arte aldaketa gutxien egiten zituen sare sozialetako bat izan da Twitter. Aldiz, Elon Musk iritsi zenetik, konpainiak 180º-ko buelta eman du. Egiaztapen-sistemaren eta atzean dauden arduradunen aldaketak izango duen eragina ikusteke dago. Desinformazioa gero eta handiagoa den sare sozialetan, horrelako aldaketa batek eragin handia izan dezake gizartean.

Gaurko nabarmenduak
irakurrienaK