• BERRIKUNTZA
  • ETB ON eta talde publikoaren plataformak: sarbidea erraztu edo zaildu?

ETB ON eta talde publikoaren plataformak: sarbidea erraztu edo zaildu?

EITB Nahieraren lekukoa hartuko du ETB ONek. Euskal konpainia publikoaren estrategiari buruzko eztabaida zabaltzen du berriro, plataforma ugariren aldeko apustua egin baitu, edukietara sartzeko ate bakarra erabili ordez

ETB ONen aurkezpen ekitaldiko une bat | Argazkia: ETB
ETB ONen aurkezpen ekitaldiko une bat | Argazkia: ETB
alejandro juez
Kazetaria, teknologian aditua
2025eko abenduaren 21a - 05:30

EITBk urrats berri bat eman du bere estrategia digitalean ETB ON plazaratuta, EITB Nahieran ordezkatzen duen plataforma berria. Plataforma horrek lau telebista-kateetan emandako programak berriro ikusteko aukera emango du. Hedapen-funtzio eta promesa berriekin batera dator mugimendua, baina berriro ere funtsezko gai bat mahai gainean jartzen du: EITB bere edukietarako sarbidea errazten ari da ala zailtzen gero eta sakabanatuagoa dagoen eskaintza batekin?

 

ETB1, ETB2, ETB3 eta ETB4n emandako edukiak berreskuratzeko plataforma nagusia da ETB ON. Telesailak, programak, albistegiak edo entretenimenduzko tarteak izen berri horren pean bilduko dira orain, eta gainera, EITBren zuzeneko emanaldiak edozein gailutatik jarraitzeko aukera emango du. Hein horretan, zerbitzuak EITB Nahieranen esentziari eusten dio, baina aldaketa garrantzitsuak ditu, etapa berri bat zehazten dutenak, horietako bat, telebista eta irratia bereiztea.

ETB1, ETB2, ETB3 eta ETB4n emandako edukiak berreskuratzeko plataforma nagusia da ETB ON

Horietako lehena da erregistratzeko betebeharra edukietara sartu ahal izateko, hori ez baitzen beharrezkoa aurreko plataforman. Horren truke, ETB ONek funtzionalitate berriak ditu, hala nola aplikazio mugikorretan programak deskargatzeko aukera, edukiak konexiorik gabe ikusi ahal izateko. Aukera hori gero eta ohikoagoa da egungo ikus-entzunezko zerbitzuetan. Gainera, ETB ON LTDko "botoi gorri" ezagunean ere egongo da eskuragarri, eta zuzenean integratuko da telebista lineala kontsumitzen dutenen esperientzian.

 

Eskaintza horri etorkizuneko promesa gehitu behar zaio: datozen hilabeteetan Smart TVrako aplikazio ofiziala iritsiko da, Android TV, Fire TV, Apple TV eta Samsung edo LG bezalako fabrikatzaileen telebistetarako euskarriarekin. Ezinbesteko urratsa da ikus-entzunezko kontsumoa konektatutako telebistara argi eta garbi mugitu den ingurune batean lehiatzeko.

Lau plataforma, marka bera... edo ez

ETB ONen bultzada ez da testuinguru isolatu batean iristen. Azken urteotan, EITBk mugimendu ugari egin ditu bere ekosistema digitalean, eta plataforma multzo bat sortu du, bakoitza eduki mota jakin batera bideratua. Gaur egun, eskaintza ETB ON, Primeran, Makusi eta Guauren artean banatzen da. Primeran Netflix, Disney+ edo Prime Video ereduetatik gertuen dagoen eskariaren araberako bideo-plataforma da, eta pelikulak, serieak eta dokumentalak ditu, horietako asko esklusiboak. Makusik haurrengan jartzen du arreta, eta Guauk, berriz, taldeko irratietako podkastak eta edukiak biltzen ditu. ETB ON, bestalde, telebistan emandakoa berreskuratzeko gune digitala da.

Arazoa sortzen da segmentazio hori erabiltzaileari helarazten zaionean. ETB ON izan ezik, gainerako plataformak ezin dira lehen begiradan identifikatzen EITB markarekin. Eduki bakoitza non aurkitu jakitea orientazio digitaleko ariketa txiki bat da: pelikula bat Primeran edo ETB ONen egon daiteke; haurren edukiak Makusira joatera behartzen gaitu; zuzeneko irratia jada ez dago Nahaierako plataforman, Guaun baizik. Eta ETB2n emititutako gaztelaniazko telesail baten azken atala ikusi nahi izanez gero, ez du balio Primeranek, eta ETB ONera jo beharko du kontsumitzaileak.

Zerbitzuen zatiketak arrazoizko zalantzak sortzen ditu erabiltzailearen esperientziari eta markaren koherentziari buruz

Plataforma digitalak gutxien ezagutzen dituen erabiltzailearentzat eskema hori bereziki konplexua da, are, kontuan hartzen bada duela hilabete batzuk eduki horietako asko EITB Nahieranen aterpean zirela. 

ETB ONekin EITBk aurrera egiten du ikus-entzunezko ekosistema propio bat sortzen, bere eskalan sektoreko konpainia handiekin lehiatzeko. Hala ere, zerbitzuen zatiketak arrazoizko zalantzak sortzen ditu erabiltzailearen esperientziari eta markaren koherentziari buruz. Beharbada, apusturik errazena eta argiena izango litzateke eduki guztia plataforma bakar batean sartzea, kontsumo motaren arabera atalka antolatuta. Ikus-entzunezko eskaintza inoiz baino ugariagoa den une honetan, benetako lehia ez dago katalogoan bakarrik, baita edukiak aurkitzeko erraztasunean ere.