
Autoak ez dira garraiobide soilak. Aro digitalean, gurpil gaineko benetako gadget bihurtu dira, gure smartphone-ekin konektatzeko eta infoentretenimendu-funtzio aurreratuak eskaintzeko gai direnak. Hala ere, funtzio horiek kudeatzen dituzten sistema eragileak atzean geratu dira gainerako ekosistema teknologikoen aldean. Aukera horren aurrean, Googlek eta Applek pauso bat harago ematea erabaki dute, eta zuzenean ibilgailuen bihotz digitalera joatea: beren sistema eragilera.
Urteetan zehar, gidariak interfaze geldoekin, intuizio gutxiko eta ibilgailuetan pertsonalizatzeko aukera urriekin bizi izan dira. Ohiko irtenbidea izan da mugikorra konektatzea eta Android Auto edo Apple CarPlay bezalako tresnak erabiltzea, autoaren pantailan telefonoaren funtzio nagusiak islatzeko, nabigazioa, musika eta mezularitza, batez ere. Hala ere, soluzio horiek adabaki bat izaten jarraitzen dute. Etengabeko konexioa behar dute smartphonera, eta haren sistema eragileak mugatu egiten ditu.
Arrakala horren jakitun, Googlek Android Automotive OS (AAOS) abiarazi zuen, fabrikan autoan integratzeko pentsatutako sistema eragile osoa. Android Autok ez bezala, Android Automotivek ez du mugikor bati lotuta egon behar funtzionatzeko. Bere egitura independenteak esperientzia arinagoa, pertsonalizatuagoa eta integratuagoa eskaintzea ahalbidetzen du, aplikazioak zuzenean Play Store batetik instalatzeko aukerarekin, Android mugikor batean bezala. Volvo, Polestar, Ford, Honda eta Stellantis taldeko zenbait markek hartu dute jada, bakoitzak bere estetika eta filosofiaren arabera interfazea pertsonalizatuz.
Arrakala horren jakitun, Googlek Android Automotive OS (AAOS) abiarazi zuen, fabrikan autoan integratzeko pentsatutako sistema eragile osoa
Applek, berriz, bestelako bide baten alde egin du. Joan den maiatzaren 15ean CarPlay Ultra aurkeztu zuen, bere proiekzio sistema ezagunaren bilakaera. Sistema berri horrek ez du autoaren sistema eragilea ordezkatzen, baina sistema horretan sakonki txertatzen da. Aire-girogailuaren menuetatik, ibilgailuaren kontroletaraino, dena %100 Apple interfazetik pasatzen da. Esperientzia uniformea da modelo guztietan, eta horrek sendotasuna bermatuz, baina fabrikatzaileek aurkezpena pertsonalizatzeko duten gaitasuna mugatzen du. Gainera, CarPlay Ultrak eskatzen du autoa beti erabiltzailearen iPhonera konektatuta egotea.
Apple eta Google aurrez aurre autoetan
Google eta Appleren proposamenak bi ikuspegi kontrajarri erakusten ditu. Android Automotive sistema independente eta malgu gisa aurkezten den bitartean, CarPlay Ultrak smartphonetik kontrolatutako gainposizio gisa funtzionatzen du. Funtsean, lehenak autoaren sistema eragilea izan nahi du, eta bigarrenak, berriz, autoa telefonoaren luzapena.
Alde horrek ondorio garrantzitsuak ditu. Android Automotivek kontrol handiagoa eta desberdintzeko aukera ematen die fabrikatzaileei, eta hori asko baloratzen dute nortasun teknologiko propioa mantendu nahi duten markek. CarPlay Ultrak, aldiz, estetika eta esperientzia itxiak ezartzen ditu, talka eginez premium marka batzuen nahiekin. Izan ere, fabrikatzaile guztiak ez daude kontrola galtzeko prest. BMWk adibidez, iragarri du oraingoz ez duela bi sistema eragile horietako bakar bat ere integratuko. Nahiago du erabiltzailearen esperientziaren erabateko kontrola izateko irtenbide propioen alde eginez. Estrategia horrek markaren kohesioari eutsi diezaioke, baina Silicon Valleyko erraldoiek eskaintzen dituzten aukera teknologiko aurreratuenen aurrean zaharkituta geratzeko arriskuarekin.
Android Automotivek kontrol handiagoa eta desberdintzeko aukera ematen die fabrikatzaileei, eta hori asko baloratzen dute nortasun teknologiko propioa mantendu nahi duten markek
Autoaren eraldaketa digitala abian da, eta sistema eragilea bihurtu da borroka-eremu berria. Googlek eta Applek antzeman dute gaur egungo infoentretenimendu sistemak ez daudela erabiltzaileek eskatzen duten esperientzia teknologikoaren mailan. Android Automotivek independentzia eta pertsonalizazioa eskaintzen dituen bitartean, CarPlay Ultrak iPhonearekin erabateko integrazioaren aldeko apustua egiten du. Erabakia orain fabrikatzaileena da: kontrolaren zati bat lagako al dute bezeroei esperientzia hobetua eskaintzeko, ala markaren identitatearen izenean aurre egiten jarraituko al dute? Erantzuna edozein dela ere, automobilaren etorkizuna ez da soilik indar-zaldietan idazten, baita kode lerroetan ere.