Hodeietan jokatzea errealitate bihurtu da bideojokoen industrian

Zuntz edo 5G bidezko Interneteko abiadurari esker, bideojokoetan aritzeko ez da beharrezkoa izango bideo-kontsola bat izatea

Argazkia: iStock Argazkia: iStock

Bideojokoen industria beste iraultza bat bizitzen ari da. Azken urteotan geldirik dagoen mundutxoak ikusi du hodeiko jokoa eta harpidetza-ereduak nola iristen ari diren. PlayStation edo Xbox bideojokoetako klasikoak harpidetzen eta hodeiko jokoaren alde egiten ari dira, non Google Stadia eta Amazon Luna bezalako lehiakide berriek bideojokoen industrian lekua egin nahi duten aukera berri horretaz baliatuz.

2020. urtearen amaieran, belaunaldi berriko bideokontsolak (NextGen) jarri ziren salgai. Sonyk PlayStation 5en bi eredu aurkeztu zituen, eta Microsoftek gauza bera egin zuen Xbox Series S eta X-ekin. Une horretarako, hodeiko jokoa hasi zen lehen urratsak ematen, baina bi teknologia handi horiek espero ez zutena bizi dugun osagai-faltaren krisia zen. 2019ko martxoan, Googlek sorpresa eman zuen bideojokoen mundua Stadia izeneko plataforma berria iragarri zuenean bideo kontsolen belaunaldi berriarekin lehian aritzeko. Bere berezitasunetako bat da kontsola horretan bideojokoetan aritzeko hardware espezifikoa behar ez izatea, jokoa Mountain Viewko konpainiaren zerbitzarietan gauzatzen baita. Xboxek, Googleek bezala, joko-zerbitzua ere du hodeian: XCloud. Microsoften hodeian jokatzeko beharrezkoa da Game Pass Ultimate zerbitzura harpidetuta egotea. Horri esker, Interneteko konexioa duen edozein gailutan bideojokoen katalogo zabala izango dute jokalariek. Joan den astean, Microsoftek iragarri zuen XCloud aplikazioa datorren ekainaren 30ean iritsiko zela Samsungen telebistetara, eta laster Chromecast edo Apple TVren antzeko gailu bat jaurti zezakeela uste da.

Edozein potentziatako gailutan

Kontsola eta ordenagailu arruntetan ez bezala, berdin dio zure ordenagailuak, tabletak edo smartphone gailuak duen potentzia. Izan ere, jokoa ez da zure gailuan exekutatzen, zerbitzu-hornitzailearen zerbitzarietan baizik. Pantailan streaming bidezko bideo bat ikusten da, jokalariak harekin elkarreraginean aritzeko. Telebistan Stadiara jokatzeko aukera ere badago, mahai gaineko kontsola balitz bezala. Horretarako, Chromecast Ultra bat eta Stadiaren berezko kontrol bat behar dira. Stadiako kontrola WiFi bidez zuzenean konektatzen da zerbitzarietara, eta, ondorioz, bideo-jokoen sortasuna oso txikia da. Microsoften kasuan, orain arte telebistan jokatu nahi bazenuen, Xbox One edo Series bideokontsola bat behar zenuen, zerbitzarietara konektatzeaz arduratzen zena, baina ekainaren 30etik aurrera Samsung telebistetatik egin ahal izango da.

Googlek sorpresa eman zuen bideojokoen mundua Stadia izeneko plataforma berria iragarri zuenean bideo kontsolen belaunaldi berriarekin lehian aritzeko

Kontsola eta ordenagailu arruntetan ez bezala, berdin dio zure ordenagailuak, tabletak edo smartphone gailuak duen potentzia. Izan ere, jokoa ez da zure gailuan exekutatzen, zerbitzu-hornitzailearen zerbitzarietan exekutatzen da. Pantailan streaming bidezko bideo bat ikusten da, jokalariak harekin elkarreraginean aritzeko. Telebistan Stadiara jokatzeko aukera ere badago, mahai gaineko kontsola balitz bezala. Horretarako, Chromecast Ultra bat eta Stadiaren berezko kontrola behar dira. Stadiako kontrola WiFi bidez zuzenean konektatzen da zerbitzarietara, eta, ondorioz, bideojokoen sortasuna oso txikia da. Microsoften kasuan, orain arte telebistan jokatu nahi bazenuen, Xbox One edo Series bideokontsola bat behar zenuen, zerbitzarietara konektatzeaz arduratzen zena, baina ekainaren 30etik aurrera Samsung telebistetatik egin ahal izango da.

Amazon Luna edo Nvidia GeForceNow bezalako zerbitzuak Microsoft eta Googlen konpetentzia dira. Lehen proposamenak dagoeneko funtzionatzen du Estatu Batuetan eta herrialde anglosaxoi gehiagotan, eta Europara laster iristea espero da. GeForceNow, berriz, mundu osoan dabil, baina haren proposamena ez da aurrekoen berdina. Gainerako plataformak erabiltzeko, harpidetu egin behar da, eta dagokien katalogoarekin jokatu. Nvidiaren proposamenean, berriz, Steam eta antzeko denda digitaletan erositako jokoekin jokatu daiteke.

Hodeian jokatzearen abantailak eta desabantailak

Edozein aurrerapen teknologiko bezala, hodeiko jokoek bere alde onak eta alde txarrak dituzte. Abantailetako bat da edozein kontsolatan joka daitekeela, diru asko gastatzeko beharrik gabe, eta zentzu horretan irisgarria dela. Gainera, edozein unetan eta edozein gailutan jokatzeko aukera ematen du, baita batetik bestera aldatzeko aukera ere. Alegia, partida bat telebistan hasi eta smartphone batean bukatu dezakezu. 5Gri esker, bideojoko berean jokatu ahal izango da trenean zoazela edo dentistaren itxarongelan zain egonda. Beste abantaila bat jokatzeko itxaron-denbora txikiak dira, deskargak zerbitzarietan egiten baitituzte, eta, beraz, ez da 30 minutu itxaron behar azken eguneratzea deskargatu arte.

Desabantaila handienetariko bat input lag delakoa da. Botoia sakatzen dugunetik ekintza hori bideojokoan islatu bitarteko tartea da

Desabantailen artean, abiadura handiko Interneteko konexio beharra dago. Euskal Herrian etxe gehienek zuntz optikozko konexioak badituzte ere, munduko beste lekuetan, Interneten hodeiko jokorako abiadura ezin hobeak lortzetik oso urrun daude. Bestalde, irudiaren kalitatea ez da telebistarekin konektatutako bideokontsola batean lortzen den bera. Erabiltzaileengana streaming bidez iristen den bideoaren konpresioak argitasun txikiagoa du, Netflixen eta Blu-rayen arteko konparazioan gertatzen denaren antzekoa. Azkenik, desabantaila handienetariko bat input lag delakoa da. Botoia sakatzen dugunetik ekintza hori bideojokoan islatu bitarteko tartea da, nahiz eta zerbitzariekin zuzenean konektatzen den Stadiaren kontrola nabarmen murriztea lortzen duen.

Ikusi beharra dago hodeiko jokoak ezagutzen ditugun kontsolak ordezkatzen lortzen duen, streaming bidezko bideo plataformek egongeletan bideo-erreproduzitzaileak desagertzea lortu duten bezala.

Gaurko nabarmenduak
irakurrienaK