Publizitatea Netflixera iritsi da

Streaming bideo konpainiak harpidetza merkeagoa eskainiko du, iragarkiak barne hartuta

Argazkia: Netflix Argazkia: Netflix

Streaming bidezko bideo-zerbitzuak nabarmen zabaldu dira azken urteotan, eta Netflix, Disney+, HBO Max edo Apple TV+ bezalako plataformak telebistaren alternatiba bihurtu dira. Zerbitzu horietako gehienek hileroko harpidetza baten bidez funtzionatzen dute, eta horrek zerbitzu mota hori erakargarri egitea lortu du. Azken hilabeteetan prezioak igo egin direnez, konpainia batzuek prezioak eguneratzea erabaki dute, eta beste batzuek tarifa berriak eskaintzea, harpidedunak ez galtzeko. Azkena Netflix izan da, plataforman publizitatea izango duen plan merkeago bat aurkeztu baitu.

Harpidetzen aroan, erabiltzaile batzuk zerbitzu askotara harpidetuta daude, zerbitzu hori ematen duten konpainiek lortzen dituzten irabaziak are errentagarriago bihurtzea bilatzen duten bitartean. Streamig bideoaren industriara iritsi zen lehen konpainietako bat Netflix izan zen, hilean 9,99 euroko prezioa ezarriz. Formula horrek hain harrera ona izan zuen, non hainbat konpainia, ekoiztetxe eta komunikabidek negozio-eredu hori jarraitzea erabaki baitzuten.

Lehia handitzearekin batera, bazirudien erabiltzaileak irabazten aterako zirela, eta prezioak gero eta lehiakorragoak izango zirela. Errealitatea, baina, bestelakoa izan zenurrun. Hasiera batetik, film eta telesailen katalogoak zerbitzu bakoitza definituko zuela zirudien, baina kultura herrikoiaren eta sare sozialen ondorioz, streaming bidezko bideo-zerbitzu batera edo batzuetara harpidetuta amaitu dugu.

Plataforma aniztasuna

Plataformek lortu dute edukiak hain ospetsu bihurtzea, non gizartean elementu kultural bihurtu diren. Modako telesailak edo filmak ikusi ez dituena elkarrizketatik kanpo geratzen da. Plataforma horiek iritsi aurretik, eduki gehienak telebistan ikusten zen, eta publiko gehienak doan eta aldi berean eskuratzen zuen. Negozio-eredu berri horrek gizartean sartzea lortu du, lagunen eta senideen arteko talde-harpidetzen bidez, eta horrek zaildu egiten du zerbitzuen harpidetza baliogabetzeko erabakia hartzea.

Aldi berean, streaming konpainien eskaintza handitzearekin batera, gero eta gehiago dira bai edukiak, bai eduki gehiagorako sarbidea izateko grina, eta horrek eragiten du erabiltzaile asko plataforma batera baino gehiagotara harpidetuta izatea. Hori ez da gertatzen streaming bidezko musika-plataformetan; abesti gehienak plataforma nagusietan daude, eta, beraz, batera harpidetuta egonda, nahikoa da.

Streaming konpainien eskaintza handitzearekin batera, gero eta gehiago dira bai edukiak, bai eduki gehiagorako sarbidea izateko grina, eta horrek eragiten du erabiltzaile asko plataforma batera baino gehiagotara harpidetuta izatea

Horrelako plataformekin sortu den arazoetako bat da gehiengodunak ez diren hizkuntzetan edukirik ez izatea, euskararen kasuan bezala. Netflix, HBO Max edo Disney+ plataformetan ere ez dugu eduki nahikoa aurkitzen gure hizkuntzan, eta, horren ondorioz, hainbat herri-ekintza sortu dira gobernuei legeak egiteko eskatzeko, plataformak euskarazko edukia sartzera behartzeko. Estatu espainiarrean onartu berri den ikus-entzunezko azken legean, hizkuntza koofizialak babesteko eta presentzia handiagoa emateko beharra jasotzen da. Zehazki, edukiaren % 6k estatu espainiarreko hizkuntza koofizialen batean izan behar du. Disney+ bezalako plataformek oraindik ez dute euskarazko eduki nahikorik eskaintzen, eta, beraz, haur euskaldunak arazoak izaten ari dira EITBtik kanpo euskarazko edukia aurkitzeko.

Besteek bide beretik?

Azken hilabeteetan eta inflazioaren testuinguruan, streaming bideo-plataformak ez dira atzean geratu eta harpidetzaren prezioak igotzea erabaki dute. Netflixek duela hilabete batzuk egin zuen eta plataforma ezberdinek bat egin dute. Orain, Netflixera harpidetza modalitate berri bat iristeagatik dator albistea, hilean 5,99 euroko kostua izango lukeena, baina funtzio batzuk murriztuta egongo lirateke.

Harpidetza horrek ikuspenaren kalitatea 720pm-ra mugatuko luke, edukian bertan iragarkiak sartuko lituzke eta film eta telesailen katalogoa murriztu egingo litzateke. Harpidetza berri horrek pentsaraz diezaguke etorkizun hurbilean gainerako konpainiek ere bide bera jarraituko dutela, harpidetza bat ordaintzea normalizatu eta, gainera, plataformetan publizitatea ikusi beharko dela.

Gaurko nabarmenduak
irakurrienaK