• BERRIKUNTZA
  • Zein da streaming bidezko musika-plataformarik osatuena?

Zein da streaming bidezko musika-plataformarik osatuena?

Spotify, Apple Music, YouTube Music eta Tidal bezalako plataformak 600 milioi erabiltzaile baino gehiago dituen merkatuan lehiatzen dira. Euren arteko desberdintasunak prezioaren eta erreprodukzio bakoitzeko artistek irabazten dutenaren araberakoak dira

Argazkia: iStock
Argazkia: iStock
alejandro juez
Kazetaria, teknologian aditua
2025eko irailaren 5a - 05:30
Eg. 2025eko irailaren 8a - 10:31

Streaming bidezko musika munduko harpidetza-zerbitzu ezagunenetako bat bihurtu da. 2020an, 400 milioi erabiltzaile bazituen, 2025ean, 600 milioi baino gehiago lortu ditu. Gorakada horrek lau plataforma nagusi sendotu ditu: Spotify, Apple Music, YouTube Music eta Tidal. Guztiek 80 milioi abesti baino gehiagoko katalogoak eta gailu mugikorretatik, ordenagailuetatik eta telebistetatik gozatzeko aukera eskaintzen dituzte. Aitzitik, hainbat desberdintasun dituzte prezioak, audioaren kalitatea edo artisten ordainsaria aztertzen direnean.

 

Prezioak eta harpidetza-planak

Erabiltzailearentzako lehen faktorea prezioa izaten da. Spotify abantailarekin abiatzen da, doako plan bat eskaintzen duelako, iragarkiekin. Lehiakideen artean ez dago halako eskaintzarik. Banakako harpidetzei dagokienez, plataformetako hiruk —Apple Music, YouTube Music eta Tidal— hilean 10,99 euroko kostua dute, eta Spotifyk, berriz, 11,99 eurokoa. Aldeak txikia dirudi, baina erabiltzaileek Spotifyk eskaintzen duen doako aukera eta podcast-integrazioa baloratzen dute, eta horrek bere merkatu nagusitasunaren zati bat azaltzen du.

Applek, bestalde, Apple Music bere Apple One paketearen barruan sartzen du. Pakete horrek beste zerbitzu batzuk biltzeko aukera ematen du, hala nola iCloud, Apple TV+ edo Apple Arcade, harpidetza bakar batean, eta hori erakargarria da dagoeneko bere ekosistemaren parte direnentzat. YouTube Musici Googlekin eta YouTube Premiumekin integratzeak ere mesede egiten dio, eta Tidal, jatorri independenteagokoa dena, alternatiba espezializatuago gisa posizionatu da.

 

Erreprodukzio bakoitzeko artisten irabaziak

Erreprodukzio bakoitzeko artistek irabazten duten diru kopurua da streaming plataformen gainean dagoen polemikarik sutsuena. Aldeak nabarmenak dira: Spotifyk 0,003 eta 0,005 euro artean ordaintzen du entzute bakoitzeko, ez da plataforma eskuzabala. Apple Musicek 0,007 eta 0,01 euro artean egin du gora, eta YouTube Musicek, berriz, 0,0071 euro. Salbuespen nagusia Tidal da, erreprodukzio bakoitzeko 0,0128 euro eskaintzen baititu, Spotifyren bikoitza baino gehiago.

Spotifyk 0,003 eta 0,005 euro artean ordaintzen du erreprodukzio bakoitzeko. Artistei gutxien ordaintzen dien plataforma da

Banaketa desorekatu horrek kritikak eragin ditu musikaren industrian, bereziki Spotifyi, plataformarik ezagunena izan arren, gutxien ordaintzen duena baita. Tidalek, aldiz, marketin estrategiaren giltzarri bihurtu du artisten ordainsaria, nahiz eta estrategia horrek ez dion merkatu-kuota areagotzea ekarri.

Soinu-kalitatea

Audioan ere bata bestearengandik bereizi nahi dute plataformek. Spotifyk 320 kbpsko gehienezko kalitatea eskaintzen du, nahikoa erabiltzaile gehienentzat, baina HiFi audiotik urrun. YouTube Music pixka bat kalitate baxuagoa du, 256 kbps. Aldiz, Apple Musicek eta Tidalek galerarik gabeko soinua eskaintzen dute 24 bit/192 kHz arte, doitasun handiko estandarra, melomano zorrotzenak asetzen dituena.

Apple Musicek, gainera, Dolby Atmos ziurtagiria duen Audio Espaziala gehitu du, entzungailu eta bozgorailu bateragarrietarako pentsatua. Hala ere, kalitate handiagoak prezio altuagoa du: biltegiratzeko espazio gehiago eta konexio azkarragoak behar dira, eta horrek streaminga mantsotu dezake egoera jakin batzuetan.

iStock 1498144688(1)
Argazkia: iStock

Katalogoa eta erabilgarritasuna

Katalogoari dagokionez, ia plataforma guztiek ehun milioi abesti baino gehiago dituzte, Spotifyk izan ezik, zeinak 80 milioi inguru dituen. Hala ere, plataforma bakar batek ere ez du artista jakin bat esklusiban. Kasu batzuetan, Apple Music edo Tidalera lehenago iristen diren aldi baterako kaleratzeak aurki daitezke, baina lehenago edo beranduago gainerako plataformetan ere topa daitezke.

Gailuen erabilgarritasuna jada ez da oztopo: iOS, Android, PC eta telebista adimendunek lau zerbitzuak jasaten dituzte. Ekosistema bakoitzarekiko integrazioan dago aldea. Apple Music Apple gailuekiko konexioaz baliatzen da, eta YouTube Music, berriz, bereziki ondo dabil Google unibertsoan.

Industria gero eta homogeneoagoa

Streaming bidezko musika-plataformen arteko lehia homogeneizatuz joan da urteen poderioz. Eskariaren araberako bideo-zerbitzuetan ez bezala (plataforma bakoitza katalogo esklusiboekin lehiatzen da), musikan gehiago zentratzen dira prezioan, audio-kalitatean edo aplikazioen esperientzian.

Plataforma batetik bestera aldatzea ere ez da hain zaila: SongShift bezalako aplikazioak daude, zerbitzu batetik bestera erreprodukzio-zerrendak eta albumak transferitzea ahalbidetzen dutenak, sarrerako oztopoak murriztuz.

Streaming bidezko musika ia ezinbesteko zerbitzua da milioika erabiltzailerentzat. Spotify suediarrak lidergoan jarraitzen du bere doako planari eta markaren indarrari esker, nahiz eta artistei gutxien ordaintzen dien. Apple Music eta Tidal audio-kalitateagatik nabarmentzen dira, eta YouTube Music, berriz, Googlen ekosistemarekin integratzeagatik. 600 milioi erabiltzaile baino gehiago dituen merkatu batean, aukera gutxiago dago katalogoaren mende, ia guztietan berdina, eta entzule bakoitzak zer baino gehiago baloratzen du: prezioa, soinuaren fideltasuna, erabiltzeko erraztasuna edo artistekiko konpromisoa.