• EKONOMIA
  • Gaming mugikorraren iraultza betean

Gaming mugikorraren iraultza betean

Nintendo Switch 2 ez da kontsola-eramangarri bakarra. Kontsola hibridoetatik hasi eta mugikorretarako emuladoreetaraino, joko eramangarriak unerik gozoena bizitzen ari dira

Argazkia: Nintendo
Argazkia: Nintendo
alejandro juez
Kazetaria, teknologian aditua
2025eko ekainaren 8a

Ekainaren 5ean, ostegunean, Nintendo Switch 2 merkaturatu da ofizialki, joko eramangarri modernoa birdefinitu zuen kontsolaren ondorengoa. Hala ere, Nintendok elkarrizketa gidatzen duen bitartean, askotariko gailu eta plataformek, askotariko joko-esperientzia eramangarriak eta harrigarriak eskaintzen dituzte. Nahi duzun lekuan jokatzea ez da promesa bat, aurpegi asko dituen errealitate bat baizik.

 

1989an Game Boyk munduko poltsikoak bereganatu zituenetik, Nintendo joko eramangarriaren sinonimo izan da. 2017an abiarazitako Nintendo Switch originalak, marka biziberritzeaz gain, paradigma berri baten oinarriak ezarri zituen, kontsola hibridoarena, gailu berean mahai gaineko esperientziak eta esperientzia eramangarriak eskaintzeko gai izan dena. Orain, Switch 2rekin, Nintendok bere lidergoa indartu nahi du, mugikortasunean jokatzeko ekosistema inoiz ez bezala dibertsifikatu denean.

Edonon bideo-jokoetara jokatzea ez da Nintendoren kontsola batera mugatzen. Gaur egun, bide asko daude zure bideojoko gogokoenak poltsikoan edo motxilan eramateko, gamingerako diseinatutako gailu indartsuetatik hasita eta emulazioa, hodeiko jokoak eta osagarri mugikorrak uztartzen dituzten soluzioetaraino.

 

Belaunaldi berriko PC-kontsolak

Valvek ustekabeko ate bat ireki zuen 2022an Steam Deck kontsola eramangarriarekin, Steam katalogoaren zati handi bat egikaritzeko gai zena. Bere tamaina eta pisuak eramangarritasun klasikotik aldentzen duen arren, bere potentziak oso aukera serioa bihurtzen du mugikortasunean AAA tituluak jokatu nahi dutenentzat. Ondoren, beste gailu batzuk datoz, hala nola Asus ROG Ally, Windows integratua duena eta PC gaming-etik are hurbilago dagoena.

PC-kontsolei esker, Elden Ring, Cyberpunk 2077 edo Baldur's Gate 3 bezalako izenburuekin jokatu daiteke edozein lekutan, betiere potentzia gordinagatik erosotasun pixka bat sakrifikatzeko prest bagaude.

Smartphonean jolastea: Candy Crushetik Backbone kontroleetara

Smartphonea joko-gailu eramangarririk handiena da. Askok Clash Royale edo Genshin Impact bezalako ustekabeko jokoekin lotzen badute ere, gaur egun benetako kontsola bihur daiteke.

Android edo Apple Arcade-n eskuragarri dauden jatorrizko jokoek gero eta proposamen aberatsagoak eskaintzen dituzte. Baina benetako jauzia emuladoreekin gertatzen da: RetroArch, DraStic DS Emulator edo iOSen Delta aplikazioek, kontsolen bitxi klasikoak berpizteko aukera ematen dute, hala nola Game Boy, DS, SNES edo PSP mugikorraren pantailatik. Dena hobetzen da Backbone kontrol bezalako osagarriak gehitzean, telefonoa kontsola eramangarri bihurtzen baitu botoi fisikoekin, saio luzeetarako aproposa.

Hodeia eta retro, fenomeno beraren bi alde

Unibertso eramangarri honetan elkarrekin bizi diren bi joera, hodei-jokoa eta retro kontsolen birjaiotzea dira. Alde batetik, Xbox Cloud Gaming-ek Xbox Series X|S izenburuak mugikorretik edo tabletetik streaming bidez jokatzeko aukera ematen du. Konexio on bat eta bluetooth aginte bat besterik ez da behar. Halo Infinite edo Forza Horizon 5 bezalako izenburuak edonondik goza daitezke, ezer instalatu beharrik gabe.

Bigarren eskuko Game Boy, Nintendo DS edo PS Vita bat erostea aukera baliagarria eta zirraragarria da

Paraleloan, jokalari asko iraganeko kontsolak berrikustera eramaten dituen olatu nostalgiko bat dago. Bigarren eskuko Game Boy, Nintendo DS edo PS Vita bat erostea aukera baliagarria eta zirraragarria da. Ez bakarrik historikoki adierazten dutenagatik, baizik eta katalogo gozagarria dutelako, konexiorik eta eguneratzerik gabe.

Nintendo Switch 2-ren merkaturatzea, Nintendo portatil jokoaren erreferente gisa sendotzen du. Baina, gaur egun, kategoria hori ez dagokio marka bakar bati, ezta ikuspegi bakar bati ere. Egungo jokalariak kontsola hibridoaren, ordenagailu eramangarriaren, emulazioaren, joko mugikorren edo hodeiko streaming-aren esperientziak aukera ditzake. Inoiz baino gehiago, "non" jolastea ez da oztopo bat. Bizi dugun une honetan, bideojoko eramangarriak ez dira alternatiba bat, baizik eta joko erabat heldu eta anitza, edozein bizimoduri egokitzeko gai dena. Nintendoren kontsola berria protagonista izango da zalantzarik gabe, baina ez da bakarrik egongo partida zoragarri honetan.