Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriko sailak iragarri du 2025. urtea amaitu baino lehen hasiko direla Bizkaiko hegoaldeko trenbide saihesbidea egiteko lanak. Susana Garcia Chueca sailburuak “obra konplexutzat” jo du proiektua, baina ziurtatu du “salgaien trenak Ezkerraldetik ateratzeko helburua betetzetik sekula ez dela hain gertu egon”. Espainiako Gobernuak, Eusko Jaurlaritzak eta Adifek 2017an sinatutako hitzarmen baten barruan dago hegoaldeko trenbide saihesbidea, eta Bilboko Portua Europa Barneko Sarearekin eta Atlantikoko Korridorearekin lotuko du. Azpiegitura horri esker, Europarekin lotura zuzena izango du, zabalera estandarrean.
Saihesbidearen lehen zatia Ortuellatik igaroko da, eta Euskal Trenbide Sareak egingo du, Espainiako Gobernuaren aginduz. Jarduera hori azpiegituraren lehen fasearen parte da. Fase horrek Serantesko tunela (dagoeneko eraikita dagoena) eta Olabeagako trenbide-sarea (Bilbo) lotuko ditu. Trazadura berri horri esker, Bilboko Porturako sarbide zuzena izango du trafiko mistoak, eta salgaien zirkulazioa saihestuko du Ibaizabal itsasadarreko hiriguneetatik.
Proiektuko lehen fasea zazpi zatitan banatuta dago, eta 484,7 milioi euroko aurrekontua du guztira. Eusko Jaurlaritzak aurreratu egingo du aurrekontua, eta Estatuari ordaindu beharreko kupoaren murrizketarekin konpentsatuko da. Ortuellako zatia Comsa, Azvi, Iza eta Campezok osatutako enpresa-batasun bati esleitu zitzaion, eta 100,6 milioiko aurrekontua eta 38 hilabeteko egikaritze-epea ditu. Hainbat tunel, konexio-leize bat eta larrialdietarako irteerak eraikiko dituzte.
Fulcrum ingeniaritzak lehenengo zatiko lanak ikuskatuko ditu, 2,6 milioi euroko kontratuarekin eta 42 hilabeteko kontrol epearekin. Espainiako Gobernuak, Eusko Jaurlaritzak eta Adifek 2017an sinatutako hitzarmen batean jasotzen da hegoaldeko trenbide saihesbidea, eta Bilboko Portua Europa Barneko Sarearekin eta Atlantikoko Korridorearekin lotuko du, Europarekiko lotura zuzena sortuz zabalera estandarrean.