TikTok enpresetan?

Azken asteotan aktualitatearen puri-purian izan da TikTok mendebaldeko gobernuak Txinako aplikazioarekiko duten mesfidantzagatik. Aldiz, gizartean sare soziala erakusleiho handi bat bihurtu da, tamaina askotariko enpresek bezero gehiagorengana iristeko aprobetxa dezaketeena

Argazkia: iStock Argazkia: iStock

Sare sozialak iraultza izan dira marketinarentzat eta enpresek beren produktuak saltzeko duten moduarentzat. Plaza publiko moduko bat bihurtu dira, eta hor gertatzen dena existitzen da eta kanpoan gertatzen dena desagertu egiten da. Enpresak konturatu dira sare sozialetan egotearen garrantziaz, eragina izaten edo areagotzen jarraitu nahi badute. Azken hilabeteetan gehien hazten ari den sare soziala TikTok txinatarra da, musikaren eta dantzen sare sozial soila izatetik gaur egun sarean dagoen erakusleihorik handiena izatera igaro baita.

TikTok plataformak garrantzi handia du sare sozialetan marketin digitala planteatzeko orduan, batez ere 16 eta 30 urte bitarteko gazteentzako bideratutako produktuak badira. Izan ere, bideo laburrak eta dibertigarriak sortzeko eta partekatzeko aukera ematen dio erabiltzaileari, marka biralizatu eta entzuleekin konekta dezaketen abesti, efektu eta animazioekin. Iraupen laburreko eta lehen begiratuan erakargarriak diren bideoen bidez, markek edo enpresek beren produktuak babes ditzakete.

Jone Etxabe marketin digitalean, brandingean eta komunikazio estrategikoan aditua da Burutün, eta TikTok enpresei ikusgarritasuna emateko funtsezko tresna dela dio, eta horrek, zalantzarik gabe, eragin positiboa izan dezakeela. Hain zuzen, interneteko bilatzaile garrantzitsuenetako bat bihurtu da Etxaberentzat, eta horregatik, "ezinbestekoa" da bertan egotea. TikTok ekimenean parte hartu behar duten enpresei dagokienez, nabarmendu du garrantzitsua dela edozein enpresak, tamaina edozein izanda ere, tresna honetan negozio-aukera bat aurkitzea. "Marka finkatzea ezinbestekoa da azken urteotan hain azkar hazi den sare sozial batean", adierazi du. Hain zuzen ere, gaiari loturiko online ikastaroa eskainiko du datorren astean mikroenpresa eta autonomoentzat, SPRIko Enpresa Digitalak antolatua, aplikazioaren funtzionamendua ezagutu eta bertan erabili daitezkeen askotariko estrategiak zeintzuk diren ikusarazteko.

Nola erabili TikTok?

Hilean 1.000 milioi erabiltzaile aktibo baino gehiago ditu, eta algoritmoari esker biralizatzeko gaitasun handia. Enpresa asko plataforma hori baliatzen ari dira beren marka indartzeko eta xede-publikoarekin konektatzeko. Mota guztietako enpresak hasten dira bertan egoten, baita beren produktua nola erabiltzen den erakusten duten tutorialak ere. "TikTokek plataforman algoritmoak bogan dauden trendak edo tendentziak erabiltzen dituzten bideoak saritzen ditu. Horrez gain, traolak, elkarbanatzeak eta publikoak intersa piztea dira gure bideoak saritzen dituzten faktoreak", plazaratu du.

Publizitatea egiteko TikToken zerbitzuak TikTok Ads du izena, eta horrekin publizitate-kanpainak sor daitezke. Txinako aplikazioan hain ondo funtzionatzen duen algoritmoari esker, iragarkiak feed nagusian txertatzeko aukera ematen du. Enpresa txikienen kasuan halako bat kontratatzea zaila izanik ere, bertan posizionatzeko modu eraginkorrenetako bat izan ohi da Influencerrekin kolaborazioa egitea. Eragin handiko pertsona horiek gai dira publiko oso espezifiko batengana iristeko, eta publiko horrek, aldi berean, oso harrera ona du publizitate horrekiko. Horregatik, marka askok lankidetzak eta kanpainak sortzearen alde egiten dute, publizitatea modu ez hain oldarkorrean sartuz. Gainera, sare sozialeko pertsona garrantzitsuekin lankidetzan aritzen da.

TikTokek mendebaldean dituen erronkak

Mendebaldean, plataformak duen erronka nagusietakoa da gobernu batzuk jarritako murrizketak eta mesfidantza. Azken asteotan ikusi dugu AEBetako gobernuak edo Europar Batasunak berak behartzen dituela bere goi-kargudunak aplikazioa desinstalatzera. 2020an biralizatu zenetik, asko izan dira aplikazioak jasan dituen espioitza salaketak. Donald Trumpen presidentetzan, Txinako gobernuak mendebaldea zelatatzeko tresna izatea leporatu zioten aplikazioari. Ukrainako egungo gatazka piztu zenetik, berriz ere indarra hartzen ari da diskurtso hori.

Sare sozial horren etorkizunaren inguruan dagoen ziurgabetasuna dela eta, Etxabek ez du uste epe laburrean eragin garrantzitsurik izango duenik, eta uste du une egokia izan daitekeela plataforman hasteko

Shou Zi Chew TikTokeko CEOak joan den asteazkenean Washington D.C.tik ziurtatu zuenez, gaur egun 5 milioi enpresa estatubatuar baino gehiago daude plataforman, gehienak sare soziala bezeroengana iristeko erabiltzen duten enpresa txiki eta ertainak. Zuzendariak ohartarazi du gerta daitekeela AEBko kongresuak sare soziala debekatzea, baina dagoeneko Biden eta Trumpek onartu dute ez dela batere erraza izango, batez ere gazteengan duen zabalkuntzagatik. Sare sozial horren etorkizunaren inguruan dagoen ziurgabetasuna dela eta, Etxabek, ordea, ez du uste epe laburrean eragin garrantzitsurik izango duenik, eta uste du une egokia izan daitekeela plataforman hasteko.

Gaurko nabarmenduak
irakurrienaK