Nafarroako presidenteak Txinara bidaiatu zuen joan den astean, nazioartean hedatzen ari den Xiaomi enpresarekin harremanak indartzeko. Xiaomi Auto Europan lehorreratzea 2027rako dago aurreikusita, eta Nafarroak erraldoi teknologikoaren auto elektrikoentzako nodo industrial bihurtu nahi du.
2021ean Xiaomik automobilaren sektorean sartu zela iragarri zuenetik, Txinako markak etengabe irabazi du protagonismoa mugikortasun elektrikoan. Bere lehen modeloak, SU7ak, merkatua harritu zuen prestazioengatik, autonomiagatik eta diseinuagatik, Tesla edo Polestar bezalako konpainia finkatuen proposamenekin lehiatzeko gai zela egiaztatu baitzuen. Integrazio teknologikoan eta prezio lehiakorretan oinarritutako estrategiarekin, Xiaomik lortu du bere lehen autoa Txinan fenomeno bat bihurtzea, are gehiago, konpainiaren barne-aurreikuspenak gainditu zituen salmenta-erritmoari dagokionez. Arrakasta horrek markaren anbizio globalak bultzatu ditu, eta, orain, Europako merkatu gero eta zorrotzagoan jarri du begirada, trantsizio energetikoan murgilduta.
Xiaomiren aurreikuspenen arabera, 2027an hasiko da Europako merkataritzan barneratzen, eta horrek produktua egokitzeko, ziurtagiri erregulatzaileak egiteko eta merkataritza-sare bat sortzeko aurretiko fase bat eskatzen du. Gainera, enpresak badaki, berandu baino lehen, industria-gaitasuna edo, gutxienez, muntaketa-zentroak beharko dituela Europako lurraldean, Txinako eta Europako beste fabrikatzaile batzuekin prezioan eta denboran lehiatu ahal izateko. Testuinguru horretan, funtsezkoa izango da egonkortasuna, industria-ehun sendoa eta konektibitate ona eskainiko dituen herrialde bat aukeratzea bere automobil-banaketaren etorkizunerako.
Xiaomik badaki, berandu baino lehen, industria-gaitasuna edo, gutxienez, muntaketa-zentroak beharko dituela Europako lurraldean, Txinako eta Europako beste fabrikatzaile batzuekin prezioan eta denboran lehiatu ahal izateko
Joan den astean, Maria Chivite, Nafarroako presidenteak, bidaia ofiziala egin zuen Asiako herrialdera, ordezkaritza ekonomiko batek lagunduta. Enpresekin eta erakunde instituzionalekin bilerak egin zituen, baita Xiaomi Autoko lantegietara eta Txinako beste auto-fabrikatzaile batzuetara bisitak ere. Misioak helburu argia zuen: enpresa-trukea areagotzea eta Nafarroarentzat estrategikoak diren sektoreetan lankidetza-bide berriak aztertzea, besteak beste, elektrifikazioan, trantsizio energetikoan eta teknologia aurreratuan.
Nafarroa, Txinako hedapenerako erakargarria den automozio ekosistema
Nafarroak uste du arrazoiak dituela hautagai izateko Xiaomiko ekoizpen edo muntaketa zentro bat Europako merkatura bideratzeko orduan. Foru erkidegoak automobilaren inguruko industria-sare sendoa du, funtsezko osagaiak hornitzen dituzten enpresak ditu, eta hamarkadak daramatza nazioarteko fabrikatzaile handiekin lankidetzan. Azpiegitura horri esker, Xiaomi berehala sartuko litzateke dagoeneko finkatuta dagoen hornidura-kate batean, kostuak murriztuta eta ekoizpen-epeak laburtuta.

Horri abantaila logistikoa gehitu behar zaio. Nafarroa, Atlantikoko eta Mediterraneoko korridoreekin lotuta dago, eta horrek Espainiarako, Frantziarako eta Europako mendebaldeko beste merkatu batzuetarako banaketa errazten du. Zaragozatik, Bordeletik edo Euskal Herriko gainerako lurraldeetatik gertu dagoenez, are gehiago indartzen du gune estrategiko gisa duen posizioa.
Chiviteren bisitak ez du bermatzen Xiaomik lantegi bat Nafarroan ezarriko duenik, baina Europako mugikortasun elektrikoaren etorkizuna zehaztuko duten elkarrizketen barruan posizio garrantzitsuan jartzen du lurraldea
Hala ere, lehia bizia izango da. Alemaniak, Xiaomi EVren Europako egungo I+G gunea eta automobilgintzaren sektoreko liderra denak, bere ekosistema teknologikoari esker erakar lezake txinatarraren inbertsioa. Lan-kostu txikiagoak dituzten beste herrialde batzuek ere, hala nola, Hungariak, Errumaniak edo Txekiak, Txinako fabrikatzaileentzako sarrera-ate bihurtu nahi dute. Hala ere, Espainiako Estatua egungo egoera geopolitikoaz baliatzen ari da Txinarekin lotura ekonomikoak estutzeko, eta fabrikatzaile txinatarrak lehorreratzen ari diren Europako herrialde nagusietako bat da.
Chiviteren bisitak ez du bermatzen Xiaomik lantegi bat Nafarroan ezarriko duenik, baina Europako mugikortasun elektrikoaren etorkizuna zehaztuko duten elkarrizketen barruan posizio garrantzitsuan jartzen du lurraldea. Industria heldua, konektibitate ona eta inbertsio teknologikoa erakartzearen aldeko apustua egiten duen ingurune politikoarekin, Nafarroak hautagaitza sendoa aurkeztu du. Hurrengo mugimendua Xiaomiren esku egongo da, eta txinatarrak erabaki beharko du zein herrialdek betetzen dituen baldintzarik onenak Europaren hedapen handinahirako. Nafarroak, behintzat, erakutsi du liga horretan jokatu nahi duela.