Iberdrola eta Disfrimurrek isurketarik gabeko Mediterraneoko lehen korridorearen probak hasi dituzte

Bi Scania kamioi elektriko arduratuko dira irailetik aurrera San Isidrotik Alacant eta Murtziarako bidea egiteaz

%100 elektrikoak diren kamioien lehen kargatze-probak | Argazkia: Iberdrola %100 elektrikoak diren kamioien lehen kargatze-probak | Argazkia: Iberdrola

Iberdrolak, Disfrimur errepideko salgaien garraioko konpainiarekin eta Ingeteam potentziako elektronikan espezializatutako enpresarekin batera, Mediterraneoko Korridorea elektrifikatzeko lehen proiektuaren probak hasi ditu, salgaien garraioaren deskarbonizazioa bizkortu asmoz.

Horretarako, %100ean elektrikok diren 27 tonako Scania kamioiak erosi eta errepidean potentzia handiko kargagailuak jarri dituzte. Bi kamioi elektrikoek 300 kWh-ko bateria dute, eta, horri esker, 250 km egin ditzakete karga bakar batekin. Era berean, soinurik ez dute ateratzen.

Disfrimurreko zentro logistikoetan aurreikusitako karga-geltokiez gain, garapenarekin batera, ibilbideko kargagailuak eta garraio-konpainiaren beste base logistiko batzuk ere zabalduko dira, Puerto Lumbreras (Murtziako Eskualdea) eta Benicarló (Castello) arteko ibilbide osoa betetzeko. Isurketarik gabeko salgaien garraiorako 450 kilometro baino gehiago izango dira orotara, proiektua herrialdeko gainerako salgaien korridoreetara zabaltzeko datozen urteetan.

Ekimenak, gainera, sare elektriko adimenduneko azpiegitura bat garatu behar du kargagailu horiei zerbitzua emateko, eta ahalik eta eraginkortasun handiena ziurtatu behar du, eskualdeko enpresa banatzailea (i-DE) ematen ari dena.

Iberdrolak mugikortasun iraunkorreko plan bat zabaldu du, 150 milioi euroko inbertsioarekin, datozen urteetan ibilgailu elektrikoak kargatzeko guneen hedapena areagotzeko. Ekimenak 150.000 karga-puntu inguru jartzea aurreikusten du datozen urteetan, bai etxeetan, bai enpresetan, bai hiri-bidean, hirietan eta autobia nagusietan. Eraginkortasun handiko estazioak hedatzearen aldeko apustua egiteko, estazio ultra azkarrak (350 kW baino gehiago), oso azkarrak (150 kW baino gehiago) eta azkarrak (50 kW) instalatuko dira.

Nabarmentzekoa da berriki MCS (Megawatt Charging System) sistema abiarazi dela, kamioi eta autoentzako konektore espezifiko berriarekin. Munduko estandarra 2024rako erabat prest izatea espero da, eta Ingeteam dagoeneko lanean ari da estandar berriarekin bateragarria den eta 1,2 MW-ko potentzia duen lehen karga-ekipoa ezartzeko. Azpiegitura mota horrek karga-abiadura oso handiak ahalbidetuko ditu, ezinbestekoak baitira pertsonen eta salgaien distantzia luzeko garraioa elektrifikatzeko eta salgaien 24/7 banaketa-zerbitzuetarako.

Gaurko nabarmenduak
irakurrienaK