"TripAdvisorren kritika negatibo batek zure onetik ateratzen zaitu"

Ordaindutako iruzkinak edo asmatutakoak,eta lehiakideen arteko inbidiak. Ostalari batzuk borrokan ari dira geldiezina den den fenomeno baten aurka

Gazte bat, jatetxe bateko menua begiratzen | Argazkia: iStock Gazte bat, jatetxe bateko menua begiratzen | Argazkia: iStock

Jatetxe edo ostatu turistiko baten arrakasta, bezeroen ahoz ahokoaz gain, Interneten duen irudi onaren mende dago. Web orri erakargarri batetik hasita, sare sozialetan presentzia zaindua izateraino, batez ere Instagramen eta TikToken.

Hala ere, bada 2.700 langile baino gehiago dituen erraldoi teknologiko bat gai dena negozio bat izarretaraino eramateko zein haren biziraupena zailtzeko. Hain zuzen, hori da TripAdvisor munduko turismo-plataforma nagusiaren iruzkinen barnekaldea. Eta establezimendu bat haren parte ez bada, ez da existitzen.

Azkenaldiko polemiketako batek zerikusia du plataforman milioi bat iruzkin faltsu baino gehiago aurkitzearekin , horrek izan ditzakeen ondorioekin. Ordaindutako edo asmatutako iruzkinak, lehiakideen arteko inbidiak eta mila buruko min ostalarientzat. Eurek argi dute: "TripAdvisorren kritika negatibo batek erotu egiten zaitu".

EAEren kasuan, 7.420 taberna eta kafetegi zeuden 2021ean

Jesús Sorianok, Twitterreko @soycamarero kontuaren liderrak eta ia 78.000 jarraitzaile dituenak, VIA Empresari azaldu dionez, "erabiltzaile askok TripAdvisor kartutxo bat bezala gordetzen dute, eta erabiltzen dute mehatxatzeko, puntuazioa jaisteko eta jendearen lanarekin eta janariarekin nahi duten bezala jokatzeko". Betiere kontuan hartuta Espainia dela munduan taberna-dentsitate handiena duen estatua: 175 pertsonako bat. Eta Espainiako BPGaren % 6,8 turismotik dator. EAEren kasuan, 7.420 taberna eta kafetegi zeuden 2021ean Eustaten arabera, alegia,10.000 biztanleko 33,8 taberna eta kafetegi.

Bere profila bozgorailu gisa erabili nahi du Sorianok, lehen hain biralak egiten ez ziren kasuak salatzeko, baita lan-esplotazio eta abusuzko baldintza gisa oharkabean pasatzen zirenak ere. Horei gehitu zaie, azken hilabeteetan, iruzkin faltsuen aurkako borroka.

Soriano: "Erabiltzaile askok TripAdvisor kartutxo bat bezala gordetzen dute, eta erabiltzen dute mehatxatzeko, puntuazioa jaisteko eta jendearen lanarekin eta janariarekin nahi duten bezala jokatzeko"

"Gabonetan enpresaburu batek lokala ixtea erabaki zuen langileei atseden emateko, eta bezero batek enpatia gutxiko iruzkina jarri zien, itxita egotea 'oso fuertea' zela esanez. Eta biralizatu ondoren, kontrakoa gertatu zen. Bezero askok, jabea laguntzeko, bost izar eman zizkioten —plataformak baimendutako puntuazio altuena, hain zuzen—“, nabarmendu du Sorianok.

"Beste kasu bat ere badago: mutil bat kebab bat jaten ari zela, jabea grabatu zuen, eskaerarekin oker zebilela kexatzen, eta jabeak gonbidatu behar zuela esanez. Sarean biralizatu genuen, eta erabiltzaile askok, elkartasunagatik, establezimendua baloratu zuten".

QR kodea soluzio gisa?

Konpainia ordaindutako iruzkinen aurka ere borrokatzen ari da. Izan ere, fenomeno hori hazi egin da enpresek plataforman puntuazioak hobetzeko duten nahiaren ondorioz. Hala ere, TripAdvisordek adierazi zuen bere iruzur-ikertzaileek iaz 65 orri berri identifikatu zituztela ordaindutako iruzkinekin, eta iaz 372 konpainiaren bidalketak blokeatu zituztela.

Nola konpon daiteke? Sorianok azaldu duenez, TripAdvisor "pilak jartzen ari da", baina "irain eta mehatxu gehiago saihestu beharko lituzke, eta hitz-gakoekin filtroak jarri". Adituaren arabera, irtenbide posibleetako bat da QR kode bat sartzea, tiketa egiaztatzeko eta lokalean izan zarela egiaztatzeko.

Azken batean, ostalaritza zerbitzua Internet bidez kontratatzen duten kontsumitzaileen % 85ek baino gehiagok beste erabiltzaile batzuen iritziak kontsultatzen ditu hoteleko edo jatetxeko erreserba egin aurretik. Eta, beraz, asko dago jokoan.

Artikulu hau VIA Empresan argitaratutako "Una crítica negativa a TripAdvisor et fa perdre els estreps" erreportajetik itzuli eta egokitu da.

Gaurko nabarmenduak
irakurrienaK