
Ordainketa-metodoen digitalizazioak gero eta leku handiagoa du autonomoen eta saltoki txikien artean, batez ere eramangarritasuna, malgutasuna eta kostuen murrizketa funtsezkoak diren testuinguruan. Tap to Pay Espainiako Estatuko iPhone ekosistemara iristea, oraingoz CaixaBanken bidez, aurrerapen nabarmena da testuinguru horretan. Teknologia honek mugikorra kontakturik gabeko kobrantza-terminal bihurtzen du, ohiko datafonoei alternatiba arin eta segurua eskainiz.
Urteetan zehar, kreditu txartelak izan dira saltoki fisikoetan gehien erabili den ordainketa metodoa. Gaur egun, contactless ordainketak onartzea ia derrigorrezkoa da, bereziki Euskal Herrian, non txartel bidezko ordainketen %90 baino gehiago kontakturik gabe egiten diren. Aldi berean, Bizum bezalako alternatibak sakon sartu dira autonomoen artean, batez ere faktura txiki edo errepikakorrak, eta diru-zorro digitalak, Apple Pay, Google Pay edo Samsung Wallet, hazi egin dira publiko gazteen eta teknologikoaren artean.
Testuinguru honetan, Tap to Pay jokoaren arauak alda ditzakeen aukera gisa aurkezten da. Funtzioak denbora darama Android gailuetan erabilgarri, Square bezalako soluzioei esker, eta orain iPhone-ren erabiltzaileei aukera ematen die mugikorra contactless txartelekin, mugikorrekin edo erloju adimendunekin bateragarria den kobratzeko terminal bihurtzeko, hardware gehigarriaren beharrik gabe. Funtzionamendua sinplea da: merkatariak CaixaBank (Smartphone TPV) bezalako app bateragarria irekitzen du, zenbatekoa sartzen du eta bezeroak bere txartela edo gailua NFCrekin hurbiltzen du. Transakzioa segundoetan osatzen da, modu seguruan eta hardware gehigarririk gabe.
Negozio txiki eta profesional independente askorentzat, datafono bat erosi edo alokatzearen kostua oztopoa izan daiteke. Tap to Pay-k arazo hori ezabatzen du, kanpoko gailuak erabat alde batera utzita. Horrek tresna ezin hobea bihurtzen du etxez etxeko zerbitzuak, artisau-azokak, zerbitzu teknikoak edo entrega pertsonalak bezalako sektoreetarako, non mugikortasuna eta azkartasuna funtsezkoak diren. Erosoa eta eramangarria izateaz gain, Tap to Pay-k, Apple Pay-ren zifratze-teknologia bera baliatzen du, bezeroaren informazioa uneoro babestuta egongo dela bermatuz. Gailuak ez du datu sentikorrik biltegiratzen, eta transakzioak pribatutasun-estandar altuenei jarraituz egiten dira.
Oraingoz Hego Euskal Herrian soilik dago erabilgarri CaixaBanken bidez, baina beste banketxe batzuk laster ekimen horrekin bat egitea espero da, adopzio-aukerak zabalduz.
Ohiko datafononen amaiera?
SumUp bezalako irtenbide moderno askok negozio txikien arteko aukera herrikoia izaten jarraitzen dute. Terminal horiek erraz eros daitezke MediaMarkt bezalako dendetan, eta funtzio aurreratuak eskaintzen dituzte: ukipen-pantaila, haririk gabeko konektagarritasuna eta tiket-inprimagailua. Ezin hobeak dira erabilera pertsonala eta profesionala, mugikorretik bereiztea nahiago duten edo bezeroentzako ordainagiri fisikoak igortzea eskatzen duten saltokientzat.
Tap to Pay eta datafono bat aukeratzea negozioaren profilaren araberakoa da. Dagoeneko iPhone erabiltzen dutenek eta gehieneko eramangarritasuna behar dutenek aukera digitalaren alde egingo dute ziurrenik. Aldiz, kobratzeko gailu esklusibo bat izatea baloratzen dutenek edo aurrez aurreko salmenta-bolumen handiagoa duten inguruneetan lan egiten dutenek datafono trinko eta moldakor bat aukera dezakete.
Txartel bidezko ordainketa gehienak kontakturik gabe egiten diren ingurune batean, kobratzeko aukera ugari eskaintzea ez da lehiarako abantaila soilik, beharra baizik
Tap to Pay iPhone-etara iristeak kapitulu berri bat ireki du negozio txikien digitalizazioan. Txartel bidezko ordainketa gehienak kontakturik gabe egiten diren ingurune batean, kobratzeko aukera ugari eskaintzea ez da lehiarako abantaila soilik, beharra baizik. Teknologiak aurrera egiten jarraitzen du konponbide eskuragarriagoak, eramangarriagoak eta seguruagoak lortzeko. Autonomoentzat eta tokiko saltokientzat, benetako aukera da beren kobratzeko modua modernizatzeko, inbertsio handirik egin gabe. iPhone edo datafono tradizional batekin, garrantzitsuena kontsumitzailearen eskaera berrietara egokitzea eta ordaintzeko esperientzia azkarra, erosoa eta segurua eskaintzea.