Xiaomik auto elektrikoen azeleragailua zapaldu du

Europak Txinako auto elektrikoaren industria gero eta handiagoari aurre egiteko erronka du

Xiaomi SU7 auto elektrikoa | Argazkia: Xiaomi Xiaomi SU7 auto elektrikoa | Argazkia: Xiaomi

Xiaomi erraldoi teknologiko txinatarra auto elektrikoen merkatuan sartu berri da bere lehen modeloa, Xiaomi SU7 aurkeztuz. Smartphone-engatik ezaguna den markak salto egin du auto elektrikora, auto elektrikoaren industria txinatarra, inoiz baino hobeto dagoen unean, eta Europako eta AEBetako autoei aurre eginez.

Antza denez, enpresa teknologikoak ari dira oraingoz auto elektrikoaren lasterketa irabazten. Xiaomik eman duen urratsa ez da harritzekoa, azken urteotan enpresa teknologiko handiek auto elektrikoaren aldeko apustua egin dute. Google enpresa horietako bat izan da, joan den hamarkadaren hasieran auto elektriko eta autonomoarekin esperimentatu zuena, baina oraingoz ez du argirik ikusi. Ziur argirik ikusiko ez duena, Appleren autoa izango da. Badirudi Cupertinoko konpainiak "Project Titan" delakoa atzean utzi duela, hau da, Applen Tesla edo Xiaomiren SU7 aurkeztu berriarekin lehiatzera bideratutako proiektua.

Europan, automobilgintza tradizionalak aurrekaririk gabeko eraldaketa bati aurre egin behar dio, eta Txina, berriz, auto elektrikoen lasterketan lider eztabaidaezina bilakatzen ari da. MG, BYD eta Geely marka txinatarrak gero eta leku handiagoa hartzen ari dira Europaren aurrean, prezio lehiakorragoak, teknologia berritzailea eta Txinako gobernuak sektoreko enpresentzako dirulaguntzen bidez emandako bultzadari esker. Kontinentean gehien saltzen diren autoen artean kokatzen ari dira. Xiaomiren autoa merkatura iritsi izanak erosle askoren eskemak hautsi ditu, aurtengo Mobile World Congressen oso erakargarritzat jo da produktua, eta martxoaren 28an 27.670 eurotako prezioan aurkeztu zuten.

Europan, automobilgintza tradizionalak aurrekaririk gabeko eraldaketa bati aurre egin behar dio, eta Txina, berriz, auto elektrikoen lasterketan lider eztabaidaezina bilakatzen ari da

Europako panoraman, egoera ez da hain ona. Volkswagen edo Renault bezalako fabrikatzaileek, garai elektriko berrira egokitzeko ahaleginak egin dituzten arren, Europako industria ez da gai izaten ari Txinako lehiaren erritmoa jarraitzeko. Karga-azpiegiturarik eza, ekoizpen-kostu handiak eta kontsumitzaileek teknologia berriak erabiltzeko duten errezeloa dira Europan auto elektrikoen aurrerapena geldiarazten duten oztopoetako batzuk.

Mercedes Benz-en ibilgailu elektrikoak fabrikatzeko lantegi berria Gasteizen

Euskal Herrian, Gasteizen, Mercedes-Benz markako auto elektrikoak ekoizteko lantegi berri bat eraikiko dela iragarri da. 1.000 milioi euroko inbertsioa bultzada garrantzitsua da automozioaren euskal eta europako industriarentzat, merkatuaren errealitate berrira egokitu eta elektrifikazioaren aldeko lasterketan kokatu nahi baitu. Mercedes Benz iaz hasi zen instalazio berriak eraikitzen, eta 2026rako amaituta egotea espero du. Gasteizko plantak handitzearekin, talde alemaniarraren instalazioa 800.000 metro koadrora iritsiko litzateke. Mercedesek Txinako automobil elektrikoaren industriari aurre egin nahi dio mugimendu honekin, kalitatearen, langileen baldintzen eta Arabako industriaren alde eginez.

Marken arteko lehiatik eta merkatuaren hedapenetik harago, auto elektrikoaren etorkizuna hainbat erronkek markatzen dute, eta erronka horiei aurre egin behar zaie epe luzera arrakasta bermatzeko. Horien artean daude karga-puntuen eskuragarritasuna, funtsezko faktorea baita auto elektrikoak masiboki onartzeko. Beharrezkoa da karga-azpiegituraren hedapenean inbertitzea, gidariek bidaia luzeak arazorik gabe egin ahal izan ditzaten. Baterien prezioa auto elektrikoen kostu nagusietako bat da. Baterien prezioa jaistea ere garrantzitsua da auto elektrikoak publiko orokorrarentzat eskuragarriagoak izan daitezen. Azkenik, auto elektrikoen bateriek autonomia handiagoa izan behar dute, horrela, karga-ziklo gehiago jasateko, eta funtsezkoa da auto elektrikoen ekoizpena arduratsua izatea, ingurumen-inpaktu negatiborik sor ez dadin.

Beharrezkoa da karga-azpiegituraren hedapenean inbertitzea, gidariek bidaia luzeak arazorik gabe egin ahal izan ditzaten. Baterien prezioa auto elektrikoen kostu nagusietako bat da

Azken batean, auto elektrikoen merkatua hedapen betean dago, eta hazteko ahalmen handia du. Aldaketa horretara egokitzeko eta produktu lehiakorrak eskaintzeko gai diren enpresak hobeto kokatuta egongo dira etorkizunean arrakasta izateko. Oraingoz, auto elektrikoaren lasterketan Txina da garaile, eta, beraz, Europan automobilgintza industria babestu nahi bada, garrantzitsua da lehiari aurre egiteko apustu sendoa egitea.

Gaurko nabarmenduak
irakurrienaK