Ángel Sáenz de Cenzano (Madril, 1972) LinkedInen Espainiako eta Portugalgo zuzendari nagusi postua hartu zuenean, 2019an, plataforma jada finkatuta zegoen munduko enpresa-sare sozial handi gisa. Erabiltzaile kopurua izugarri hazi da —Espainian, esaterako, 14 milioitik 23 milioira igaro da—. Baina garai hartako LinkedInetik geratzen den gauza bakarra da, segur aski, bere sorrera-asmoa.
Enpresak talentuarekin eta profesionalekin konektatzeko modua ez da duela 6 urte bezalakoa. Horren errua, hein handi baten, adimen artifizialarena da. Hala ere, Saenzek ez du AA arriskutzat hartzen; are gehiago, tranpolin gisa erabili nahi du, LinkedInek enpresei eta langileei ematen dien zerbitzua hobetzeko. Eta, bide batez, akats batzuk zuzentzeko ere bai, hala nola plataforman katalana edo euskara bezalako hizkuntzarik ez egotea.
Ia 2026an gaude. Zertarako balio dio enpresa bati LinkedInek?
2026an gure konpainiak 23 urte beteko ditu, eta denbora horretan asko aldatu da enpresek egiten duten erabilera. Gure kasuan, gure jatorrizko ikuspegiarekiko leial mantendu gara, hau da, profesionalei aukera ekonomikoak sortzea. Hortik aurrera, funtzionaltasun berriak gehitu dizkiegu gure kideentzat: beren ingurune profesionalarekin konektatu eta lan-aukerak aurkitzeko plataforma izateaz gain, profesionalek ikasi eta informatu ahal izatea bilatzen dugu, beren intereseko sektoreetan gertatzen ari denaren berri izateko.
LinkedInek lagundu al die enpresei gardenagoak izaten?
Ikuspegi hori gustatzen zait. Jakina, komunikazio-kanal gisa eta mundu profesionalerako leiho gisa lagundu du. Enpresek modu naturalean komunikatu ahal izan dira langileekin, bazkideekin, ekosistemarekin eta, oro har, mundu profesional osoarekin. Aukera horren ondorioz, konpainiek gehiago kontatu nahi izan dute nolakoak diren barrutik, nola funtzionatzen duten, zein den haien kultura, helburua edo emaitzak.
Eta digitalizazioan ere lagundu al du?
Bueno, bai, baina ez dugu meriturik gure gain hartu nahi. Gu digitalizazioaren emaitza gara. Enpresek beren helburuak mekanismo digitalen bidez lortzea ahalbidetzen dugu. Talentua identifikatzeko eta erakartzeko helburuez ari naiz, talentua bera garatzeko barne-helburuez, merkaturatzeaz, marketinaz... Horretan guztian bai, zalantzarik gabe, ekarpena egin dugu.
"Enpresa gutxi dira dagoeneko estrategia-maila jakin bat bideratzen ez dutenak zuzendariek eta profesionalek sarean duten partaidetzara, presentziara eta komunikaziora"
2019ko azaroan iritsi zinen zuzendari nagusi kargura. Sei urte geroago, zer bilakaera izan du LinkedInek?
Hasteko, hazi egin gara. Sartu nintzenean, Espainian 14 milioi kide ginen. Ez zegoen gaizki, baina orain 23 milioira iristear gaude. Hau da, gehiago sartzen dira, eta, gainera, maila handiagoa dute, belaunaldi zein sektoreei erreparatzen badiegu. Hori oso interesgarria da, urte hauetako helburuetako bat izan baita sareak sektore guztiei zeharka balioa ematea. Argi dago presentzia handia dugula hainbat adar klasikotan, hala nola teknologian, aholkularitzan, finantzetan... Baina urte hauetan elkarrizketa eta interes beste sektore batzuetara zabaltzen joan gara. Orain nekazaritzako elikagaietara, retailera, osasungintzara eta gaur egun geroz eta indartsuagoa den defentsara iritsiko gara. Hori da, beharbada, sei urte hauetako garapenik handiena, neurri batean, gure argitalpen taldeak berak ere asko bultzatu baitu.
Bestalde, profesionalen konfiantza gero eta handiagoa izatea ere azpimarratu nahi dut. Duela urte batzuk disruptibo, berritzaile edo ia heroiko gisa ikusten zen profesional exekutiboen jarduera hori oso gauza arrunta bihurtu da gaur egun. Enpresa gutxi dira dagoeneko estrategia-maila jakin bat bideratzen ez dutenak zuzendariek eta profesionalek sarean duten partaidetzara, presentziara eta komunikaziora.
Duela gutxira arte, Twitter -—gaur egun X— sare sozialei buruzko informazio-erreferente nagusia zen. Borroka hori irabazi al diozue?
Ez da guk egin nahi izan dugun borroka bat. Eta ez gara komunikabide bat. Izan ere, hedabideen osagarri den plataforma bat gara, eta oso modu naturalean egiten dugu lan haiekin. Egia da talde editoriala daukagula, baina ezin da konparatu komunikabide tradizional batek, fisikoak zein digitalak, lan egiten duen moduarekin. Gure taldeak berriak bildu eta aurkeztu egiten ditu, baina baita sortu ere. Agian hori da bereizgarriena, gaurkotasuneko gaiei buruzko elkarrizketak osa ditzakeela identifikatutako kideekin zein egiaztatutakoekin. Horrek izaera formalagoa ematen du agian.
Beste sareek beste modu bateko eboluzioa izan dute, baina ez nago hemen epaitzeko. Nik Twitter erabili dut eta gauza batzuetarako erabiltzen jarraitzen dut. Bere erabilgarritasuna ere baduela uste dut; oro har, sare sozial bakoitzak bere helburua eta bere erabilgarritasuna ditu. Gurea modu generikoan eguneratuta egoteko plataforma bat da, eta hori beste proposamen batzuekiko osagarria da.

Informazioaren ikuspegitik, zure etorkizuneko apustua egungo formatuari eustea da, ala pixka bat gehiago ausartuko zarete?
Beti eboluzionatu eta berritu behar dugu. Ez dakit zenbat denbora daramazun LinkedInen, baina eboluzio bat ikusiko zenuen, betiere beti modu natural eta onargarri batean. Orduan, bost urte barruko LinkedIn oso desberdina izango da. Hala ere, ia segurua dena da profesionalak konektatzeko misioa betetzen jarraituko dugula, emankorragoak izan daitezen eta aukerak aurki ditzaten. Identifikatzen ditugun profesionalen beharrak betetzen saiatuko gara. Hala egin genuen 2015 eta 2016 urte bitartean: antzeman genuen profesionalek online prestatu nahi zutela, eta aukerak aztertu ostean, puntako konpainia bat erosi genuen, Lynda, profesionalentzako gure prestakuntza-plataforma bihurtu genuena. Gaur egun 23.000 ikastaro baino gehiago ditu, gai guztietakoak eta hizkuntza ugarikoak.
Une honetan, zalantzarik gabe, une berezi batean gaude, teknologia, kasu honetan AA, egiten dugun guztia eta nola egiten dugun eraldatzen ari baita. Guk urte asko daramatzagu algoritmoekin eta AArekin lanean, baina une honetan teknologiak eskaintzen dizkigun aukerak eta gaitasunak handiagoak dira. Hortik aurrera, geure burua berrasmatu eta zerbitzu berriak sortu behar baditugu, egin egingo dugu.
Nola egingo dute? Baduzue planik AA integratzeko?
Esan bezala, urteak daramatzagu adimen artifizialeko zerbitzu algoritmikoekin lanean. Guztira, 600 edo 700 baino gehiago dira aldi berean. Baina une honetan paradigma aldatzen ari da; eserlekuari buelta ematen ari gatzaizkio, eta gure bezeroen eta kideen eskuetan jartzen ari gara tresnak. Kasu honetan, AAko agenteak eskaintzen ditugu, sarean lortzen duten horretan jauzi kualitatiboa eta kuantitatiboa izan dezaten.
Adibide bat jarriko dizut: irailean LinkedIn Hiring Assistant abiarazi genuen, talentua bilatzeko, harremanetan jartzeko eta kontratatzeko lehen eragilea. Gure bezero asko aktiboki erabiltzen ari dira ohiko bilaketekin lortzen ari ez ziren profilak lortzeko. Horrela, haiekin harremanetan jar daitezke, eta prozesua modu automatizatuan eta askoz produktiboago batean jarrai dezakete. Gainera, baliorik ematen ez zuten eta errepikakorrak ziren errekrutatzaileen zereginak ken ditzakete. Aldi berean, antzeko agenteak abiarazten ari gara gure prestakuntza-plataformarako edo marketin-plataformarako, askoz ere kanpaina automatizatuagoak, produktiboagoak eta atinatuagoak diseinatu eta gauzatu ahal izateko.
LinkedIn lana bilatzeko atari nagusienetakoa bihurtu da Interneten. Zerk bereizten ditu gaur egun Infojobs, Randstad edo Adecco bezalako beste orrialde batzuetatik?
Negozio-eredu bakoitzak leku bat du merkatuan. Guk oso modu naturalean egiten dugu lan haiekin. Izan ere, aipatu dituzun konpainia guztiak gure bezeroak dira, gure plataforman ere bilatzen baitute pertsonen talentua, bezeroei eskaini ahal izateko. Zentzu horretan, elkarbizitzako eta behaketako lehen urte batzuen ondoren, gaur egun naturaltasun handiz egiten dugu lan elkarrekin, eta bakoitzak angelu desberdina eskaintzen die bezeroei. Garrantzitsuena da bezeroek askotariko aukerak izatea.
"Munduan zortzi pertsona daude minuturo LinkedInen eskaintzen bidez postu berri batean hasten direnak"
Gure talentua identifikatzeko eta biltzeko plataforma munduko indartsuena da. Besteak beste, mundu mailan 1.300 milioi profil baino gehiago ditugulako, eta horrek berak aukera zabala eskaintzen dizulako. Gainera, kasu askotan egiaztatutako profilak dira. Oraintxe gainditu dugu egiaztatutako 100 milioi profilen muga, eta hori oso erronka garrantzitsua zen. Orain 1.000 milioira iritsi nahi dugu 2030erako, mantendu nahi dugun merkatuan aukera garrantzitsua eskaintzen digulako.
Enpresek LinkedIn nola erabiltzen dituen galdetu dizut. Baina, nola aldatu da enplegatuek eta plataformaren bidez lan bila dabiltzatenek egiten duten erabilera?
Guretzat, pertsona batek lana bilatzen duen unea une kritikoa da, eta asko errespetatzen dugu. Hasieratik, aukera horiek eskaini ahal izatea izan zen gure helburuetako bat. Urteetan zehar, aukerak eta profilaren ikusgarritasuna areagotu ditugu, baina baita eskaintzetarako sarbidea ere. LinkedInen milaka lan-aukera daude aldi berean bisita daitezkeenak. Baina hortik harago, funtzionalitate gehiago txertatu ditugu: profil bat hobetzeko laguntzaileei egindako elkarrizketen entseguetatik hasi eta errekrutatzaileei irekitzeko open to work tab famaturaino. Errekrutatzaileen kasuan, duten faktore garrantzitsuenetako bat da kontratazio-denbora. Ildo horretan, lagungarria da norbaitek zehaztea lanez aldatzeko prest dagoela edo berehala lanean hasteko aukera duela.
Zentzu horretan, betiko galdera da funtzionaltasun horrek laguntzen duen ala kalte egiten duen.
Guk dakigunez, estatistikoki lagungarria da. Open to work profilak bisitatuagoak dira set-upa ez dutenak baino.
Nolanahi ere, beti hausnartzen dugu nola lagun dezakegun gertatzen ari den paradoxan, zeinetan alde batean dauden konpainiak, ez dutenak behar duten talentua aurkitzen, eta bestean pertsonak, sarri ez dutenak nahi duten lana aurkitzen. Bi errealitate horiek lotu edo hurbiltzen saiatzea da gure obsesioa.

Zenbat enplegu sortzen ditu LinkedInek?
Eskala globaleko datuak ditugu. Munduan zortzi pertsona daude minuturo postu berri batean sartzen direnak LinkedInen eskaintzen bidez. Gainera, 14 milioi lanpostu daude aldi berean argitaratuta. Era berean, segundo bakoitzean sei pertsona sartzen dira LinkedInen planeta osoan. Hazkundea gero eta azkarragoa da. Datu sendoak dira, gurea bezalako plataforma batek eskaintzen dizun gaitasuna eta potentziala ulertzen laguntzen dutenak, batez ere duela hamarkada batzuk egiten zenarekin alderatzen bada. Ni lan bila hasi nintzenean, izokin-orrietako prentsa-iragarki bat ebaki nuen eta curriculum inprimatuaren gutun-azal batean bidali. Aukerak lortzeko jauzi kualitatiboa ez da nolanahikoa.
Daturik ez badago ere, Espainia gainetik, azpitik edo aipatzen duzun batez bestekoan dago?
Espainiarekin pareka daitezkeen herrialdeetako errealitateak oso antzekoak dira. Beti pentsatzen dugu bakarrak eta desberdinak garela, baina metrikak Mendebaldeko Europako, Ipar Amerikako eta Asiako herrialde batzuetako metriken oso antzekoak dira. Estatu batzuk heldutasun-kurba teknologiko eta profesional batean daude oraindik, eta, beraz, atzeraxeago daude oraindik. Gainera, Espainiako LinkedInen negozio-hazkundeari buruzko datuak planetako gainerako herrialdeetakoak bezain onak dira gutxienez, eta, beraz, gure merkatura ezin hobeto estrapolatu daitezkeela uste dugu.
Curriculumak ondo egiten al dira gaur egun?
Gu irismena bultzatzen saiatzen gara, eta LinkedInen profil baten alderdi esanguratsuena da ez dela curriculum bat berez, beste gauza batzuk txertatzen dituelako. CVa ondo egintea ala ez... Profesionalaren betebeharra da profil interesgarria eta erakargarria izatea. Horrek gutxienez bi osagai ditu: lehenengoa, profila nola lurreratu, marraztu eta idazten duzun; bigarrena, berriz, zure formazioen, esperientzien edo trebetasun-erakustaldien bidez txerta ditzakezun gauzak.
"Enpresek trebetasunengatik ulertuko dute talentua, eta ez kategoria tradizionalagoengatik, hala nola prestakuntza akademikoagatik edo ibilbide profesionalagatik"
Soft skill famatuak. Dena al dira?
Talentua trebetasunengatik ulertuko den mundu baterantz goaz, eta ez hainbeste kategoria tradizionalagoengatik, hala nola prestakuntza akademikoagatik edo ibilbide profesionalagatik. Horiek garrantzitsuak izaten jarraitzen dute, baina enpresak bilatzen ari diranlanbideak trebetasun gisa ulertzea, horrek ematen baitie beharrezko talentu guztia aurkitzeko aukera. Mekanismo tradizionalak jada ez dira behar bezain esanguratsuak eta elastikoak, eta ez dute lortzen benetan lanak trebetasun-multzo gisa sailkatuko bagenitu lortuko genukeen irismena.
Gure estatistikek erakusten dute errekrutatzaileek ez dituztela aurkitzen posizio irekiak betetzeko hautagai baliodunen %80. Beraz, horixe da gure jarduera-esparrua, eta enpresei talentu ezkutu edo ez hain ageriko hori aurkitzen laguntzeko aukera dugu, argi eta garbi.
Eta nola lortzen da hori?
Teknologiarekin. Sarbidearen bidez, gure plataforma teknologikoaren bidez, adimen artifizialak gure beharrak ulertzeko duen moduaren bidez eta, agian, gure sektorean ez daudelako edo gauden sektorerako prestakuntza klasikoak aztertu ez dituztelako hain nabarmenak ez diren profesionalak mapatzeko gai den moduaren bidez. Enpresek ulertu dute ikuspegia zabaldu behar dutela beste modu bat aurkitzeko, eta gero, bigarren zati gisa, oso garrantzitsua da ikustea nola lortzen ditugun konpainiaren barruan trebetasunak eta ezagutzak.
Enpresa guztiek dakite beren langileak zaintzea bezain garrantzitsua edo garrantzitsuagoa dela hurrengoak aurkitzea. Eta horrek profesionalen lehentasunei ere erantzuten die. Historikoki, lehentasun oso nabariak mantendu dituzte: soldata, lanpostuak eskaintzen dion segurtasuna eta malgutasuna. Gainera, malgutasun horren garrantzia areagotu egin da. Orain, ordea, bi faktore berri agertu dira profesionalei galdetzen diegunean.
Zeintzuk?
Lehenengoa dira garapen-aukerak. Profesional batek ez du proposamen bat onartzen ez badu ulertzen posizio horretan eta enpresa horretan ezin izango dituela bere trebetasunak garatu. Zure bermea eta pasaportea da, enpresa barruan edo kanpoan. Eta bestea helburua edo propositoa da, nahiz eta ez naizen hitz horren oso aldekoa, beste gauza batzuk aintzat hartu beharko lituzkeelako. Gehiago gustatzen zait inpaktuaz hitz egitea, hau da, gure konpainiak sortzen duenaz, gizarteari esparru batean laguntzen diolako edo ingurumenaren iraunkortasuna zaintzen duelako, etab.
Azken batean, ia bikoiztu egin da lehentasunen kopurua, eta horrek ez du bereziki erraza egiten enpresek talenturik onena erakartzeko eta lortzeko egiten duten lana; hala ere, agerian utzi du enpresek beharra dutela askoz ere arintasun, aberastasun eta eduki handiagoarekin komunikatu, azaldu eta profesionalekin konektatzeko.

Lan-merkatuak une onenetako bat bizi du zifra absolutuei dagokienez. Zer balorazio egiten dute LinkedInetik?
Guk datu objektibo bat ikusten dugu: biztanleria aktiboa hazi egin da. Gainera, uste dut enpresak ere horretan ari direla, talentu berria sartzen ari baitira, eta, aldi berean, nazioarteko enpresak iristen ari dira Espainiara, eta Espainiako enpresak ere nazioartekotzen ari dira.
Eta enpresei dagokienez, bezeroen bila zoazte edo haiek jartzen dira zuekin harremanetan?
Bi eredu ditugu. Historikoki, bezero gehienak guregana gerturatu dira, gure konponbideetan konfiantza dutenak. Baina, bestalde, merkatura ere hurbiltzen gara gure konponbideak eskaintzeko, beste edozein enpresa bezala. Gaur egun, konpainia ertain eta handiekin aritzeaz gain, arreta handia jartzen ari gara ETEei nola lagundu ikusteko, errealitate eztabaidaezina baitira. Orain ari dira ulertzen zein aukera dituzten gure plataformaren bitartez beren talentua, garapena eta merkaturatzea egiteko. Ziurrenik, ETEak gure etorkizuneko apusturik garrantzitsuenetako bat dira.
"Gaur lan-munduan sartzen den profesionalak hamahiru-hamasei etapa profesional desberdin izango ditu, aurreko belaunaldien bikoitza edo hirukoitza"
Itzul gaitezen lan-merkatura. Espainiako gazteen langabeziak euroguneko handiena izaten jarraitzen du. Nola lagun dezake LinkedInek errealitate hori hobetzen?
Lerro berean. Profesional gazteei laguntzen diegu ulertzen zein den aurrean duten testuinguru industriala, sektoriala eta profesionala. Ildo horretan, lan egiten ari gara kide gazteenak unibertsitate aurreko edo unibertsitate garaiko etapa batean sar daitezen sarera. Helburua da ez dezatela pentsatu LinkedIn lana bilatu behar duten unerako baino ez dela, baizik eta sare bat sor dezaketela eta sektore baten edo enpresen ezagutza eskuratu.
Geroago, aukerak bilatzeari ekiten diotenean, aukera askotara ematen diegu sarbidea. Gure aldetik, lehen aipatzen nituen lehentasunak ulertu behar ditugu, baina baita errealitatea ere. Gaur egun lan-munduan sartzen den profesionalak, ziur aski, batez beste hamahiru eta hamasei etapa profesional artean izango ditu. Hau da, aurreko belaunaldietakoak bikoiztu edo hirukoiztu egingo dituzte. Enpresek eta profesionalek datu hori erabili behar dute itxaropenak zein diren ulertzeko.
Gazteen artean sartu behar duzuen misio honetan, nola lortzen da sare sozial gisa lehiatzea TikTok eta Instagram bezalako gazte entretenimenduko munstro indartsuen aurka?
Batzuetan adostasun handiagoa lortu behar da finkatzeko zer den interesgarria eta zer garrantzitsua. Konpainian eman nituen lehen urteetan, unibertsitate batera joaten nintzen eta galdetzen nuenean ea nork zeukan profila LinkedInen, esku gutxi altxatzen ziren. Hori aldatu egin da. Orain deitzen badigute, joango gara. Espainian eta Portugalen arduradun bat dugu mundu akademiko osorako. Askotan egoten gara unibertsitateetan eta negozio-eskoletan. Gure langile askok ere, ni barne, irakaskuntzan ere aritu gaitezke.
LinkedIn katalana edo euskara bezalako hizkuntzarik gabeko sare sozial handi bakarrenetakoa da. Laster egiteko asmorik bai?
Guk dauzkagun baliabideak ditugu eta ez ditugu planetako hizkuntza guztiak estaltzen. Hedatuen daudenak lehenesten saiatzen gara. Ez dugu, noski, hizkuntza horietako batean ere idazteko eta edukiak sortzeko gaitasuna mugatzen. Ziur aski, etorkizunean garrantzi gutxiagokotzat joko dugu hori, teknologiak laguntzen baitigu nahi dugun hizkuntzan komunikatzen. Izan ere, badago teknologia elkarrizketa bat berehala eta aldi berean itzultzeko, baita ahots-tonu berarekin ere. Beraz, uste dut teknologia bera izango dela balizko hizkuntza-gatazka hori ezabatuko duena, edo, gutxienez, asko murriztuko duena.
Hau da, hizkuntza horiek sartzea ez dago aurreikusita.
Guk dakigula, hizkuntza kopurua ez dugu handituko.
"Katalana edo Euskara LinkedInen sartzea? Ez dugu horren berririk. Teknologiak berak ezabatuko du hizkuntzen balizko gatazka"
Katalana edo euskara LinkedInen sartuta ez egotea arazo bat al da feedean argitalpen batzuk agertzeko garaian, hizkuntza gisa antzematen ez direlako?
Hori oso gai teknikoa da. Azkenean, eduki baten oihartzuna helburu duen sareko audientziatik eta sare horren barruan duen arrakastaren mugimendutik sortzen da. Egia esan, ez dakit horrela den, baina nire lankideek suedieraz egindako argitalpenak ateratzen zaizkit niri, eta nik ez dut hitz egiten. Nire sarekoak direlako agertzen zaizkit, eta haiekin harremanetan jartzen naiz.
2026ra begira, LinkedInen berrikuntza garrantzitsuren batek aurreratu ahal diguzu?
2025 honetako lan asko izan da enpresei eta profesionalei laguntzea plataforman lan egiteko mekanismo berriak zein diren ulertzen, batez ere haien presentziari, argitalpenari, formatuei, edukien sakontasunari eta abarri dagokienez. Uste dut 2026an ikusiko duguna dela konkurrentzia handi hori. Hau da, nola benetan gure plataforma saiatuko den, eta espero dut lortu ere, balio gehien duten edukiak kideentzat ikusgarriagoak egiten, eskuragarriagoak jartzen, eta ondorioz, arrakastatsuago izaten. 2026an kalitatea kantitatearen gainetik jartzen saiatuko gara, zalantzarik gabe.
Artikulu hau VIA Empresa hedabiderako idatzi da, eta bertatik itzuli eta egokitu da.